Kommunikations–fraktionen
For dig, der ønsker at få hands on på konkrete kommunikationsfaglige emner om ESG, har vi udviklet kommunikationsfraktionen, som sætter spot på det konkrete arbejde med kommunikation og ESG.
Vi arbejder med den ansvarlige kommunikation, og klæder dig på til at bruge jeres ESG-initiativer som konkurrenceparameter overfor både kunder og potentielle medarbejdere.
Du bliver inddraget aktivt gennem øvelser, workshops og videndeling i det omfang, du ønsker.
Indhold på møderne
Vi inddrager løbende deltagernes vægtning og prioritering af emnerne i de endelige agendaer.
Hvorfor er det vigtigt at prioritere kommunikation af bæredygtige tiltag?
ESG – do’s & dont’s. Greenwashing og greenhushing – reality check.
Intern og ekstern kommunikation – vægtning og prioritering.
ESG er et konkurrenceparameter – hvordan adskiller I jer fra konkurrenterne?
ESG og branding
ESG & employer branding – sådan tiltrækker I (bedre) medarbejdere ved at fortælle om jeres ESG-tiltag.
ESG & thought leadership/Employee Advocacy – gør medarbejderne til aktive ambassadører.
Valg af platforme og kanaler – hvad virker bedst til hvem, hvor og hvornår?
Dagsorden for møder i vidensgrupperne
Intro og dagsform hos deltagerne og ude i verden
- Hvad rører sig på kommunikationsfronten lige nu – aktuelle udfordringer, nyheder.
- Hvad er der gang i ude hos medlemmerne?
Succes’er og fuckups
- Et medlem deler en kommunikationsmæssig udfordring
- Et medlem deler en kommunikationsmæssig succes
- Sparring på både udfordringer og succeser. Gbys og medlemmernes erfaringer
Dagens tema
- Intro til emnet
- Konkrete øvelser og gruppearbejde
- Opsamling og dialog
- Input til næste tema fra deltagerne og præsentation af ’hjemmearbejde’ til næste gang.
Processen i at komme fra hensigtserklæring til erkendelse til handling er noget, der skal masseres ind i organisationen og kulturen lige så langsomt. Vi er vant til at tale om beton og maskiner og hvor meget jord, vi kan flytte i en hulens fart… det tager tid at flytte sig derfra og til at tale om diversitet. Men vi kan se, at medarbejderne begynder at tale om det på en anden måde og tænke over det i vores små, operationelle ting. Nu kan vi tale om diversitet, uden at det er farligt, og det er nok det, der flytter allermest.”
— Lene Troelsen, sektionsdirektør og projektleder for diversitetsindsatsen, Aarsleff
Det praktiske
Møderne foregår hos Gammelbys, Axel Kiersvej 18B, 8270 Højbjerg og varer ca 3 timer.
Gammelbys/Fortroppen er facilitator og leverer det kommunikationsfaglige input.
Du får inspiration og ny viden, vidensdeling og sparring.
Forud for hvert møde sender vi en dagsorden ud, blandt andet med forslag til forberedelse.
Du får mest ud af det ved at lave dit ”hjemmearbejde” og bidrage med konkrete erfaringer og udfordringer, men du kan også ’bare’ møde op og få input og vidensdeling fra de øvrige deltagere.
Bliv klogere på ESG-kommunikation
Vi har samlet masser af viden om ESG-kommunikation – og interviewet dygtige ESG-profiler, der deler ud af deres erfaringer.
Spørgsmål?
Så tag fat i Mette
Mette Gammelby
Indehaver, Gammelbys