Kommunikationsnetværk for Silkeborg Green Business:
Kommunikations–fraktionen
Gammelbys og Fortroppen – netværket for kommunikation om ESG – faciliterer 4 årlige møder i Silkeborg Green Business´s kommunikationsnetværk.
Det får du ud af at være med
Konkret og brugbar viden om at kommunikere om ESG i alle former – hvorfor er det vigtigt, hvad får du ud af at kommunikere målrettet om jeres tiltag internt og eksternt.
Viden og inspiration fra andre virksomheder, der arbejder med deres ESG-indsats.
Indspark og kvalificeret sparring på konkrete kommunikationsudfordringer fra faglige eksperter og andre medlemsvirksomheder.
Nye relationer
Hvem kommer du i vidensgruppe og netværk med?
Deltagerne er ESG-ansvarlige på flere forskellige niveauer, ejerledere, ledere, kommunikations- og marketingansvarlige med en forståelse for og interesse i, hvor vigtig kommunikationen af de bæredygtige tiltag er for virksomhedens brand og konkurrenceevne.
Oplægsholdere
Konsulenter fra Gammelbys kommunikation og marketing med speciale i ansvarlig kommunikation. Vi inddrager løbende de kompetencer, der er brug for, fx grafiske designere, marketing automation specialister, dataspecialister m.fl.
Virksomhedens størrelse er ikke så vigtig i denne forbindelse og heller ikke nødvendigvis jeres modenhed: Gammelbys og Fortroppen faciliterer møderne, så alle størrelser og typer af virksomheder får udbytte af dagene på tværs af brancher, modenhed og aktivitetsniveau.
Deltagelse kræver en vis mængde aktiv deltagelse, at virksomhederne bidrager med egne erfaringer og er klar til at levere sparring til de øvrige medlemsvirksomheder.
Indhold på de fire møder
Vi inddrager jeres vægtning og prioritering af emnerne i de endelige agendaer.
Hvorfor er det vigtigt at prioritere kommunikation af bæredygtige tiltag?
ESG – do’s & dont’s. Greenwashing og greenhushing – reality check.
Intern og ekstern kommunikation – vægtning og prioritering.
ESG er et konkurrenceparameter – hvordan adskiller I jer fra konkurrenterne?
ESG og branding
ESG & employer branding – sådan tiltrækker I (bedre) medarbejdere ved at fortælle om jeres ESG-tiltag.
ESG & thought leadership/Employee Advocacy – gør medarbejderne til aktive ambassadører.
Valg af platforme og kanaler – hvad virker bedst til hvem, hvor og hvornår?
Dagsorden for møder i vidensgrupperne
Intro og dagsform hos deltagerne og ude i verden
- Hvad rører sig på kommunikationsfronten lige nu – aktuelle udfordringer, nyheder.
- Hvad er der gang i ude hos medlemmerne?
Succes’er og fuckups
- Et medlem deler en kommunikationsmæssig udfordring
- Et medlem deler en kommunikationsmæssig succes
- Sparring på både udfordringer og succeser. Gbys og medlemmernes erfaringer
Dagens tema
- Intro til emnet
- Konkrete øvelser og gruppearbejde
- Opsamling og dialog
- Input til næste tema fra deltagerne og præsentation af ’hjemmearbejde’ til næste gang.
Det praktiske
Møderne foregår hos Gammelbys, Axel Kiersvej 18B, 8270 Højbjerg og varer ca 3 timer.
Gammelbys/Fortroppen er facilitator og leverer det kommunikationsfaglige input.
Du får inspiration og ny viden, vidensdeling og sparring.
Forud for hvert møde sender vi en dagsorden ud, blandt andet med forslag til forberedelse.
Du får mest ud af det ved at lave dit ”hjemmearbejde” og bidrage med konkrete erfaringer og udfordringer, men du kan også ’bare’ møde op og få input og vidensdeling fra de øvrige deltagere.
Bliv klogere på ESG-kommunikation
Vi har samlet masser af viden om ESG-kommunikation – og interviewet dygtige ESG-profiler, der deler ud af deres erfaringer.