Udgivet 17. juli – 2024

Velkommen til Fortroppen: vores nystartede netværk med fokus på kommunikation om ESG

Hvis du har fulgt lidt med heromkring, har du måske hørt, at vi lige har startet et fagligt netværk. Vi havde kick-off event forleden, og vi kan stadig ikke få hænderne ned over hvor fedt, det var.

Hvis du har fulgt lidt med heromkring, har du måske hørt, at vi lige har startet et fagligt netværk. Vi havde kick-off event forleden, og vi kan stadig ikke få hænderne ned over hvor fedt, det var.

“Hvis ikke vi lukker munden op og kommer ud med budskabet – så dør den jo der! Der sker så mange gode ting i danske virksomheder, som vi ikke hører om. For alle gør noget. Ubevidst gør alle virksomheder noget, men vi er nødt til at kommunikere det, ellers skaber det ikke værdi.”

Torben Larsen – CWO hos Give Steel,
om vigtigheden af at kommunikere sine esg-indsatser.

Hvorfor starte et netværk om kommunikation om ESG?

Vores egen Mette Gammelby tog imod gæsterne og indledte oplæggene med lidt baggrund om motivationen bag Fortroppen:

“Det handler simpelthen om at hjælpe de virksomheder, der arbejder for at gøre verden et bedre sted, med at drage fordel af deres initiativer gennem god kommunikation. Det bliver en fordel for os alle sammen i sidste ende,” fastslog Mette.

Derefter indtog Torben Larsen, CEO ved Give Steel og medstifter af GROW, scenen med en række rørende og vanvittige historier fra Give Steels enorme sociale indsats for folk på kanten af samfundet.

Benny Christensen, projektchef i GROW, demonstrerede Den Sociale Bæredygtighedsberegner. Det er et af de redskaber, virksomheder kan bruge til at omsætte deres ESG-initiativer (særligt inden for S’et) til målbare, konkrete resultater – klar til en ESG-rapport og solid kommunikation til både markedet og internt i virksomheden.

Og så blev der ellers netværket på livet løs over et glas vin!

“Det er genialt! Det er den måde, jeg også har fået min ledelse til at se en finte – når tingene bliver gjort målbare. I Stålindustrien er vi vant til de her kantede ting, og de her runde ting skal vi på en eller anden måde have gjort firkantede først, før vi kan købe ind i det. Det med at kunne sætte en beregner på vil helt sikkert gøre en forskel.”

Anja Olsen – Marketingchef hos CPH Steel,
om Den Sociale Bæredygtighedsberegner.

Fortroppen er skudt i gang

Tag fat i mig, hvis du vil med!

Helle Husum

Seniorkonsulent, kommunikationsrådgiver

+ 45 28 14 78 45
helle@gammelbys.dk

Mere interessant viden

Bliv endnu klogere

Tilmeld dig Fortroppens nyhedsbrev